Kolde jordspisere

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika - Jordspiser
Visninger : 3644

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger pausefisken (Inaktiv) - 22/02-2011 19:41 22/02-2011 19:41
Jeg sad (savlende) og studerede unimati's liste over fisk der kunne forudbestilles til akvamessen i vejle , googlede lidt beskrivelser osv,noget der ville ligne mit drømmesetup ville være Gymnogeophagus labiatus og Gymnogeophagus balzanii(nok fordi begge arter bliver mere tykhovedede end mig),men opgav dog det setup (suk) pga. temperaturkonflikt med mine l-maller,men undervejs læste jeg lidt om at begge arter burde have en kuldeperiode på et par måneder ved ca 10 grader og heraf spørgsmålet :
Er der fordi de ikke trives uden,eller er det for at få dem i ynglehumør,eller er det måske bare noget man troede engang..

Mvh Ulrik

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Gasp (Slettet) - 23/02-2011 21:07 23/02-2011 21:07
De bliver syge hvis de ikke får den sinkning af temp :( har selv kikket på dem, men har droppet tanken, men hvis du har mulighed for at sætte dem i et akvarie udendørs i juni-juli-august så kan du jo fint have dem gåenede resten af tiden inde i stuen ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger pausefisken (Inaktiv) - 23/02-2011 21:44 23/02-2011 21:44
ok,det var interessant,tak for dit svar :) . ja det ville da så være en mulighed at sætte dem udenfor,det ville nok kræve en rimelig stor balje på et skyggefuldt sted for ikke at få for store temperatursving,havde spekuleret på at man kunne have dem i soveværelset om vinteren ,men larmen fra en pumpe ville nok ikke blive hilst velkommen der og temperaturen ville nok ikke nå helt så langt ned :D men din løsning var da værd at overveje...

Mvh Ulrik

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Patrick (Inaktiv) - 23/02-2011 22:04 23/02-2011 22:04
SAC her fra siden er vist den førenden med viden inden for disse skønheder.

Han går i havedammen mener det er fra start juni og helt frem til sept-okt.

Alternativt er et akvarie i en garage, skur eller lign hvor temperaturen kan komme ned.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Patrick (Inaktiv) - 23/02-2011 22:05 23/02-2011 22:05
En anden mulighed er at give dem deres kolde periode hvor vi andre har dansk vinter, det kræver dog at de går et sted hvor rumtemperaturen ikke er vildt højt.

Jeg havde mine gående på mit kontor, og da det så bllev koldt, så skiftede jeg en del vand og så var temperaturen jo nede, og da rummet er ret kølig, så kunne jeg med igenligt vanskifte holde temperaturen på ca 15 grader.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 23/02-2011 23:36 23/02-2011 23:36
Jeg har haft en del Gymnogeophagus for år tilbage. Jeg havde ingen problemer med dem. Jeg havde dem i mine akvarier i stue og kontor, og fik unger af dem. Der var ikke varmelegemer i akvarierne, da de fint tåler selv store udsving i temperaturen. Jeg kan ikke se, at det skal være nødvendigt, at fange sine fisk op, og flytte dem to gange hvert år.

Annoncører
Annoncører