Nogen der har erfaring med Multifit plantegødning fra Maxizoo?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1506

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kalamazoo (Inaktiv) - 01/02-2011 16:35 01/02-2011 16:35
Hej

Ja, som overskriften lyder vil jeg rigtig gerne høre om nogle herinde har erfaring med MaxiZoos MultiFit plantegødning? Så lige deres tilbudsavis og de har 2x250ml for 89,95,- Da jeg synes det lyder som en god pris ville jeg da liiiige overveje.... Men jeg ved ikke hvor meget der skal doseres i den type plantegødning. Har noget Happy Life Happy Plant jeg lige er startet med idag, og der skal doseres 5ml pr 100L. Er det også tilfældet med MultiFit? Nok mere spørgsmål til én der lige har den stående og kan kigge på flasken :D

Mine planter ser lidt triste ud, men jeg har jo heller ikke gødet før, så det er vel meget naturligt de bliver lidt trætte. Ved godt det er en kombination af Co2, gødning og lys, og sikkert en masse andet, der gør at planterne trives, men er jo nød til at starte et sted. ;)

På forhånd tak B)
MVH
Nanna

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger alchristensen (Inaktiv) - 01/02-2011 19:10 01/02-2011 19:10
hej, har ikke prøvet dette produkt,men startede med usb mikro og makro gødning,samt usb gødningskugler til bundlaget,mikro og makro tilsættes dagligt, samt at jeg også tilsætter co2 i mine 2 akvarier, lys er 827 og 865 som er de bedste til planter,dette gør at mine planter har en pæn vækst,samt at min alge tilgang er lig nul,sågar andemaden er forsvundet, men prøv at se siden Eksternt link www.akvariegødning.dk der er der svar på alt vedr. gødning og hvad du skal bruge om planter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kalamazoo (Inaktiv) - 01/02-2011 19:22 01/02-2011 19:22
Hej og tak for dit svar.

Jeg har søgt siden du nævner tynd før, og der står rigtig mange brugbare oplysninger. Det er bl.a også der jeg har erfaret der er mange ting der skal gå op i en højere enhed, det er ikke nok kun at tilsætte en smule gødning.

Men nu er det bare der jeg vælger at starte, da jeg ikke har råd eller tid til at skifte lys, lave gødning og alt det andet. Det var såmænd derfor jeg fandt denne gødning, og ville høre om andre havde erfaringer med den. Har jo ikke lyst til at købe noget bare fordi det er billigt, hvis det ikke er det samme som fx Happy Life osv ;)

Der er ingen tvivl om hvilken retning jeg skal gå, og jeg vil rigtig gerne følge de vejledninger der er på Eksternt link www.akvariegødning.dk Men jeg er bare ikke nået så langt endnu, at jeg kan overskue andet end den nævnte tilsætning i vandet, og så må jeg prøve mig frem. Lige nu handler det mest om at mine planter overlever.

Men tak for dit svar, det var fin info :)

MVH
Nanna

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kalamazoo (Inaktiv) - 03/02-2011 17:13 03/02-2011 17:13
:D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger alchristensen (Inaktiv) - 03/02-2011 17:23 03/02-2011 17:23
til mit 250 L bruger jeg dagligt 5 ml mikrogødning og 16 ml makro,samtidig har jeg usb rødlers kugler ved planter, og det gør altså en forskel.planter er jo ikke gratis.men dit lys er også vigtigt, brug de 2 jeg nævner, 865 skal du nok have en elektrikker til at købe hjem. de er bedre end de fancy rør du ser i mange akvarie forretninger ,og de er billiger i indkøb.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Kalamazoo (Inaktiv) - 03/02-2011 17:27 03/02-2011 17:27
Hej igen

Hvad er det for noget mikro og makro gødning du bruger? Jeg mener hvad hedder det, hvor køber du det og hvad koster det?

Annoncører
Annoncører