Ramt af sygdom

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Sygdomme
Visninger : 1672

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 03/12-2010 16:09 03/12-2010 16:09
Hej.
Jeg står i den uheldige situation at jeg har fået sygdom.
Dette opdagede jeg for lidt over en uges tid siden, (små hvide prikker)
Så jeg begyndte at medicinere med Faunamor, da jeg guidede mig ind på denne sygdom: Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/sygdomme/?sygdom=29
Prikkerne er nu stort set væk. Men er lidt urolig for mit Acei par. de er begyndt at få noget underligt noget ? - se billeder

Nogle der kan spotte hvad det er ?
Evt. noget der kan bekæmpes med DESSAMOR, da dette er noget jeg kan få fat på her og nu ?

Og så lige et andet prob.
Hvad gør jeg med hensyn til filteret under medicinering når jeg har baggrundsfilter ???
Jeg har bare haft slukket det uden at tømme filteret, og så bare supleret akvariet med flow pumper, de dage hvor der stod i brugsanvisningen at man skulle afmontere filteret
da jeg medicinerede med faunamor

Info om akvariet.
530 liters
Det har kørt en 4-5 måneders tid med vandskift hver 14 dag.
Aldrig nogensinde haft sygdomme
baggrundsfilter med 30-40 l filtervolumen

Håber i kan hjælpe mig.
Mvh

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger malawicarsten - 03/12-2010 17:51 03/12-2010 17:51
Tag lige en tjek på dine vandværdier og om temperaturen er stabil igennem døgnet

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 03/12-2010 20:35 03/12-2010 20:35
Mine vandværdier er ganske fine? De er kontrolleret.
Temperaturen ligger omkring de 22 grader i døgndrift

Glemte lige at skrive:
Det er efter der er kommet et par nye beboere at jeg har fået de hvide prikker *uhh*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 03/12-2010 21:14 03/12-2010 21:14
Hva er det vi skal se efter?
Jeg synes ikke lige at jeg kan se det.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 03/12-2010 21:25 03/12-2010 21:25
hmm, de nærmest skaller, der er sådan et mærkeligt lag ind over hoveder *rødmer*
Men ved ikke om det kan være en konsekvens af at de virkelig kløede sig meget da de havde de små hvide prikker?
De klør sig stadig, men slet ikke i samme omfang ??

Annoncører
Annoncører