Hjælp, hvad er det?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Alger
Visninger : 5853

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger englefugl (Inaktiv) - 19/04-2010 21:12 19/04-2010 21:12
De her gevækster har vokset i lang tid i vores akvarie. Akvariet er 500 l . De ligner næsten koraller synes jeg, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er *uhh* Akvariet er nogenlunde nyt, det har kørt knap 3 måneder. Og der er en palet, en hugo, en muræne og en lilla og gul fætter jeg ikke kan huske hvad hedder :P Og så er der en søagurk og 5 forskellige koraller.
Men håber at der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud hvad det er for nogle underlige vækster.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Hvam (Inaktiv) - 19/04-2010 23:08 19/04-2010 23:08
Det er en sø pung måske en clavelina robusta men jeg er ikke sikker!

de er som regel bakterievore,tvivlsomt det er nok foder,sø punge er delt op i tre sub klasser Ascidiacea,Larvacea og Thaliacea
ascidiacea skulle være den del som tit findes i akvarier og de 2 andre må anses som svære, men jeg har dog sen nogle holde dem og endog fået dem til at vokse.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Hvam (Inaktiv) - 19/04-2010 23:08 19/04-2010 23:08

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger englefugl (Inaktiv) - 20/04-2010 08:50 20/04-2010 08:50
det vokser rimeligt støt.
den kom sansyneligvis med det koralskellet som det vokser på, og var ca. på størrelse med en lillefingernegl en måned efter at den blev smidt i baljen.

er det noget som på en eller anden vis forurener baljen?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 20/04-2010 08:59 20/04-2010 08:59
Søpunge er helt uskadelige, og ret interessante, men som Hvam skriver, vanskelige at holde. Sandsynligvis vil din koloni på et tidspunkt gå tilbage og dø ud p.g.a. mangel på næring, men på den anden side kan det jo være, at du er heldig, og den trives i akvariet. Hvis det næsten utænkelige skulle ske, og de breder sig for meget, må du bare fjerne dele af dem manuelt.

Annoncører
Annoncører