Dokumentarprogrammer om fisk. Kender du nogle?

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 2305

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dreas (Inaktiv) - 12/04-2010 11:40 12/04-2010 11:40
Da jeg for nyligt så National Geographics (i øvrigt rigtig gode) dokumentarprogram "Jewel of the Rift", der handler om cichlider i Tanganyikasøen, sad jeg tilbage med en ustyrlig lyst til at se flere af den slags programmer - både om fersk- og saltvandsfisk.

Jeg begyndte at søge på YouTube og andre steder, for at se hvad jeg kunne opstøve.
I forvejen har jeg en gammel dansk dokumentar på VHS, der også omhandler alle mulige fisk. Den holder den røde tråd i laksen, og er også et udmærket program. Men det kan ikke måle sig med mange af de andre programmer jeg gennem tiden har set.

Siden har jeg fundet frem til enkelte andre dokumentarer, såsom "Rivers of the Sun" fra Discoverys Equator-serie, som der var en bruger der var så venlig at linke til forleden dag. En rigtig god dokumentar om det fascinerende fiskeliv i Amazonfloden.
I går fandt jeg frem til BBCs programserie "The Blue Planet", der handler om livet på forskellige steder i havet. Men jeg har ikke fået set den endnu.
Derudover har jeg prøvet at kigge lidt på Jaques Costeaus "Le Monde du Silence" fra 1956, men fandt umiddelbart ikke de klip jeg så, specielt interessante.
Engang havde jeg også optaget et program om livet på et koralrev, hvilket jeg syntes var et fantastisk program. Desværre gik VHS-båndet tabt på mystisk vis, og jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder.

Kender I andre gode programmer, som er værd at se? Et evt. link til en YouTube-video ville ikke være af vejen. Jeg tænker ikke på de der 2-minutters videoer. Men et længere dokumentarprogram, der går tæt på fiskenes liv.

- Andreas

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Brian C (Inaktiv) - 12/04-2010 20:48 12/04-2010 20:48
Planet earth (vores planet)
South pacific
Oceans (Oceaner af liv)
kan helt klart anbefales, har selv dem alle på DVD

inkl
Blue planet og Rivers of the sun (Blu-ray)

nårh ja, Jewels of the rift, har jeg både som med original sprog og med dansk kommentator

leder selv, og finder de fleste af mine film på Eksternt link http://www.amazon.co.uk og Eksternt link http://www.bbcshop.com
ved førstnævnte husk lige at kigge på region og lokalitet for filmen inden bestilling

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Udvikler Sponsor Kviller - 12/04-2010 21:08 12/04-2010 21:08
Jeg har talt med BBC om at få lov at vise "Den blå planet" her på siden med et afsnit en gang om ugen, men vi har lige lidt diskussioner om hvad det skal komme til at koste os :) Håber vi bliver enige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Brian C (Inaktiv) - 12/04-2010 22:33 12/04-2010 22:33
Kviller skrev :
Jeg har talt med BBC om at få lov at vise "Den blå planet" her på siden med et afsnit en gang om ugen, men vi har lige lidt diskussioner om hvad det skal komme til at koste os :) Håber vi bliver enige.

Sådan skal det være... du er sq en effektiv herre, :)
det kan kun love godt for sidernes fremtid *thumbs up* fra mig

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Park (Inaktiv) - 12/04-2010 23:08 12/04-2010 23:08
Jeg har en cichlidefilm af en hollænder mener jeg - jeg kan ikke lige huske, hvad den hedder, men kan lige prøve at finde titlen til dig imorgen! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Dreas (Inaktiv) - 18/01-2017 15:53 18/01-2017 15:53
Jeg er klar over at dette er en gammel tråd. Men da det er min egen, vil jeg genoplive den, med en liste over de hidtil nævnte, samt et par ekstra, da der siden da, er kommet flere til.

Equator. Afsnit 2 - "Rivers of the Sun" (Discovery Channel 2009)
Great Barrier Reef (BBC Two 2012)
Mutant Planet. Sæson 1, Afsnit 4. "Africa's Rift Valley Lakes" (Animal Planet 2011)
Life. Afsnit 4 - "Fish" (BBC 2009)
Planet Earth. Afsnit 3 - "Fresh Water" (BBC 2006)
Planet Earth. Afsnit 9 - "The Shallow Seas" (BBC 2006)
Planet Earth. Afsnit 11 - "Ocean Deep" (BBC 2006)
The Blue Planet (BBC 2001)
Jewel of the Rift (National Geographic 2000)
Nature's Great Events. Afsnit 2 - "The Great Salmon Run" (BBC 2009)
Nature's Great Events. Afsnit 4 - "The Great Tide" (BBC 2009)
South Pacific
Oceans (Oceaner af liv)

Skyd hellere end gerne ind med flere titler, hvis I kender nogle.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger mikkel81 (Inaktiv) - 19/01-2017 14:43 19/01-2017 14:43
Hvor henne kan man finde/se alt dette????

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Udvikler Sponsor Kviller - 19/01-2017 15:13 19/01-2017 15:13
Vores aftale gik på, at vi viste et afsnit om ugen, hvor det afsnit så var tilgængeligt i den periode. Så man kan desværre ikke længere se den her på siden. Men den er på netflix :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Dreas (Inaktiv) - 19/01-2017 21:14 19/01-2017 21:14
Du burde kunne finde Planet Earth, Life og The Blue Planet på Netflix, hvis du har det. Mange af titlerne kan du også finde på YouTube

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Buddi (Inaktiv) - 12/02-2017 19:34 12/02-2017 19:34
jeg har set mange dokumentar på youtube. Men mest om amazonas. Rivers of the sun, golden river, har jeg søgt på også har jeg abonneret på mange derinde. Ellers så bare søg på diverse derinde, med wild fish osv. Plejer at komme noget godt ud af det. Eller skriv fish room tour :)
EVT. tjek dette ud:https://www.youtube.com/user/AquaNetTV/videos

Annoncører
Annoncører