Ventralis inspiration

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Langfinner
Visninger : 5721

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ajo (Inaktiv) - 13/02-2010 21:29 13/02-2010 21:29
Leder i øjeblikket efter en en (harems) flok ventralis til at gå sammen med mine C.Leptosoma Jumbo Kitumba (10,10) samt et ynglepar X.Papilio Sunflower. Har lidt erfaring med O. Nasuta men ikke med andre langfinner som f.eks. ventralis og håber der er nogen, som kan give lidt inspiration videre.
Send meget gerne billeder af jeres ventralis. Hører endvidere meget gerne om forslag til en spændende flot variant, den I ville vælge, hvis i skulle have en ny flok.
På forhånd tak.
Anders

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger breuner (Inaktiv) - 14/02-2010 10:41 14/02-2010 10:41
jeg ville helt klart gå efter sumbu varianten hvis det var mig der skulle købe en flok Eksternt link http://www.ciklidhobby.com/components/com_virtuemart/shop_image/p...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Knudderik (Inaktiv) - 14/02-2010 12:35 14/02-2010 12:35
Orange cap Kampwimba eller en gylden variant Kapampa s 89 i Back to nature Tanganyika Cichlids er mine favoritter.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ajo (Inaktiv) - 14/02-2010 22:33 14/02-2010 22:33
#2 + #3
Tak for jeres indlæg. Begge varianter ser spændende ud. Snakkede med Carsten (Thorleif) idag og han havde nogle VF Isanga 2,4 jeg kunne købe. Har set nogle enkelte billeder af den på nettet, men kan ikke finde så meget om den. Er der nogen der har erfaring, evt. billeder med den ? Umiddelbart ligger den ikke, som jeg kan se, så langt fra Kampwimba som du nævner Dennis. Er også blevet tilbudt nogle Longola Sunflower, der ligeledes kunne være en god mulighed. Hører fortsat gerne om andre spændende muligheder, gerne med lidt billeder.
Er det som om, der ikke har været så meget aktivitet omkring ventralis her på det sidste eller er det mig, der tager jeg fejl ?
Mvh. Anders

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Aqua-MI (Inaktiv) - 15/02-2010 10:40 15/02-2010 10:40
Jeg har ventralis:

1 VF han samt store unger - også mere eller mindre udfarvede.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger stausholm - 15/02-2010 11:11 15/02-2010 11:11
Knudderik skrev :
Orange cap Kampwimba er mine favoritter.
det er osse en af de mest aggresive ventralis

allan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Knudderik (Inaktiv) - 15/02-2010 16:01 15/02-2010 16:01
6#
Det er den eneste Ventralis, jeg har haft, så det skal jeg ikke kunne sige. Jeg troede ellers, at de havde samme temperament allesammen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Thim (Inaktiv) - 15/02-2010 17:45 15/02-2010 17:45
Indlægget er rettet 15/02-2010 17:48 15/02-2010 17:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har set Carstens Ventralis, de er rigtig flotte, det er ikke et dårligt køb.

Kan se du også søger Callochromis Pleurospilus, Jeg har Ventralis og Callochromis Pleurospilus gående sammen, de går super godt sammen i mit 400 liters, dog regner jeg med at de skal flyttes til størrer balje.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger ajo (Inaktiv) - 16/02-2010 11:15 16/02-2010 11:15
Tak for jeres indlæg. #5 den variant du har (Kigundo) er også utrolig flot. Som jeg umiddelbart kan se er der vel ikke den store forskel på Bright blue varianterne, eller tager jeg fejl ? Det virker dog som om, at både f.eks. Chaitikaen og Kigundo måske har et lidt mørkere hoved end Isangaen, som så måske igen på visse billeder har lidt mørkere tegning på kroppen ? Eller er det mere individuelle forskelle på de enkelte fisk (og hvordan de er fotograferet) snarere end forskelle imellem de enkelte Bright blue-varianter.

# Thim. Det lyder godt. Glæder mig til at se dem en af de nærmeste dage. Hvad angår Callochromis'erne er de lagt lidt på hylden, primært af hensyn til mine X. Papilioer. Men en dag må jeg prøve dem og så er det godt at vide som du skriver.
Mvh. Anders

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Aqua-MI (Inaktiv) - 16/02-2010 23:40 16/02-2010 23:40
Måske er ventralis for aggressiv til dine papilio. Nasuta er roligere, så dem ville jeg nok hellere sætte sammen.

I øvrigt har jeg både ventralis og nasuta - og de er endda til salg.

Hvis du har en ekstra balje, så har jeg en flok callocromis macrops, som passer fint med ventralis'erne. Her er kunne dine Jumbo Kitumba i øvrigt også fint gå i...

Efter min mening skal ventralis (alt andet lige) have nogle mere robuste sandsild fx C. pleurospilus eller C. macrops som tankmates fremfor Xenotilapia - ikke mindst sunflower etc.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger ajo (Inaktiv) - 17/02-2010 00:55 17/02-2010 00:55
Har overvejet din pointe i forhold til Papilioerne. De har dog gået meget fint trods 4 temmelige "livlige"/aggressive nasuta-hanner og ganske rørte vande. Det er selvfølgelig muligt at jeg undervurderer ventralis'en i forhold til Nasutaen, men har dog tænkt, at det at gå fra en flok med 4 hanner til en haremsflok (evt. 2 hanner) alt andet lige vil give papilioerne mere bundplads. Tror i alle fald jeg forsøger.
Det med den ekstra balje bliver nok lige i overkanten for min kones blodtryk inden vi flytter i hus. Selvfølge har jeg virkelig mulighed for at give hende noget, hun bestemt ikke forventer når hun nu senere på måneden har fødselsdag. Meeeen... jeg er bange for jeg ender med at sove på trappen de næste mange dage, så hun får nok noget andet.
Har iøvrigt set din annonce og det ser absolut spændende ud. Jeg har dog i første omgang aftalt med Carsten at jeg skal ud at se på hans Isangaer, der jo også er en Brigth blue variant.
Mvh. Anders

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger breuner (Inaktiv) - 17/02-2010 05:48 17/02-2010 05:48
Et par dage på trappen..... kan man vel altid klare :P

Annoncører
Annoncører