Hvordan ved jeg om cirkulationen er ok?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 1863

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sneaky-fox (Inaktiv) - 09/01-2010 17:40 09/01-2010 17:40
Ja nu fik jeg fat i det her sindsygt billige saltvand akvarie, men hvordan ved jeg om cirkulationen er okay, umiddelbart synes jeg det ser ud somom at der er pænt smæk på, måske endda for meget..

der er hvertfald ingen stille områder i baljen, og de 3 fisk jeg fik med leger fint i modstrømmen, men hvordan ved jeg om der er for meget gang i den?

har sådan en pumpe sag siddene i hjørnet der giver cirkulation, men har kigget på den og kan ikke se hvad den er på (hvor meget den tager i timen)

/Kasper

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Lomholt (Inaktiv) - 09/01-2010 20:42 09/01-2010 20:42
Mål dine vandværdier. Er de på de anbefalede niveauer, så er du jo rigtig godt på vej. Derudover så kig på dine koraller og dine fisk. Ser de sunde ud, så er det også fint, og så er cirkulationen ikke noget problem. Heller for meget cirkulation end for lidt, under forudsætningen af, at koraller og fisk trives.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sneaky-fox (Inaktiv) - 09/01-2010 20:44 09/01-2010 20:44
takker lomholdt.. jamen så tror jeg at det hele umiddelbart er som d et skal være..

Annoncører
Annoncører