Nyt for mig :) Mange spørgsmål omkring saltvandsuniverset...

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nanoreef
Visninger : 4969

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Havnen (Inaktiv) - 29/11-2009 20:25 29/11-2009 20:25
Indlægget er rettet 29/11-2009 20:26 29/11-2009 20:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Saltvandssiden..! Håber ikke det er en for stor mundfuld at læse igennem ;)

Så kom tiden til at jeg ville oprette en tråd omkring mit første Nano akvarium.

Jeg har siddet meget på siden og fået inspiration og "masser" af viden. - Tak for det. ;)

Jeg sidder stdaig lidt og tænker på mit "måske" nye set-up.

Det skal lige siges at det jeg går efter er at få en 2-4 fisk, (klovnfisk & 1 6-stribet gylte ) søstjerne og anemoner, og nogler flotte koraller.

Hvad er så "bedst" til mit behov.? -
At tage et 58 Liter Boyo, som jeg desværre tror bliver lidt for stort til stuen.!
Eller det lidt mindre på 37 Liter fra Aquatic Nature.

PS: Ved man hvad strømforbruget er for dem årligt.?

PSS: Jeg har lige stødt på det her: Eksternt link http://www.avifauna.dk/heto-akvarie-hr420b-sort-tilbud-p-9841.htm...
Nogen der kender noget til det.? Kvalitet osv.?! Er det lige så "godt" som de 2 andre jeg har nævnt.???? *uhh*

Og så lige et meget vigtigt spørgsmål for mig:

Jeg er ikke så god til lyde om natten, så hvis det nu skulle stå i soveværelset, tænkte jeg om man kan slukke skummeren om natten - Jeg har stødt på en del, der skriver de har saltvandsakvarie uden skummer.!!?
Gør det meget for "min opsætning" hvis man slukkede det hele om natten, dog for undtagelse af cirkulationspumpen, som jeg mener jeg har fået lært mig, er vigtig...

Håber ikke spørgsmålene er for dumme, men vil gerne være sikker i min sag, før jeg begiver mig ud i saltvandsuniverset..! :P

/Jannik

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 29/11-2009 20:57 29/11-2009 20:57
Hej Jannik

Hvis du gerne vil have 4 fisk så er det min 100 L akvarie. Evt RSM 130.

Strømforbrug er nok 1500,- til 3000,- alt efter udstyr.

Akvariet vil altid larme, så drop at stil det i soveværelset.

Jeg vil kraftigt anbefale dig, at starte ud med omkring 100L akvarie, det gør det hele MEGET nemmere.. Boyu og de andre er simpelthen for små til at starte ud med, de er alt for ustabile og kræver 3 gange så meget arbejde som et større.

Hvis du kigger brugt markedet igennem kan du finde nogle fine brugte sæt på omkring 100-200L til små penge.

Hvis du virkelig ikke har plads til et ordentligt så køb et mindre TV ;) :P

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 29/11-2009 22:06 29/11-2009 22:06
Kloge ord Anders, dog er jeg ikke for vild med den kvalitet RMS ligger for dagen.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Esben (Inaktiv) - 29/11-2009 22:28 29/11-2009 22:28
RSM akvarierne skal man se om et fornuftigt alternativ til et begynder akvarium. Det er for at få nye saltvandsakvarister igang for forholdsvis små penge. Jeg vil helt sikkert holde med dig i at der findes akvarier af langt bedre kvalitet. Men hvis man ser på alle de Kina startersæt der vælter ind over markedet lige pt. Så vil jeg helt sikkert anskaffe mig et RSM akvarium istedet for. Jeg ved godt at RSM og bliver produceret i Kina. Men RedSea skal dog trods alt kunne ligge navn til dette.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Havnen (Inaktiv) - 30/11-2009 17:02 30/11-2009 17:02
Tusind tak for jeres fine svar. B)

Jeg har kigget på JJ Nano reef.. Eksternt link http://reefs.dk/

Ville det så være at foretrække ifh de kina produkter der findes derude.?

/Jannik

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 30/11-2009 19:32 30/11-2009 19:32
Jeg ville begynde med et akvarium, et T5 ameratur dertil og en god hænge skummer, 2 steampumper der til sammen cirkulerer alt vandet 30-40 gange.

Køb hvad du har råd med, og så stort som muligt. Har du ikke så meget plads kan du lave et relativt højt akvarium, jeg har et 40*40*70 (SEK 400 om du henter det selv), her vil jeg dog anbefale en HQI lampe, BioTed har en 150W for SEK 1250,- (det er på vejen til Stockholm), en Tunze skummer ligger vel på SEK 3500 for en stor model, og så lige 3 st nano koralli til SEK 185 st.

2 poser levende sand, 15 kg levende sten som kommer at koste SEK 2000,- eller alt i alt det samme som et RSM????

Hvorfor nøje sig!

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 30/11-2009 20:07 30/11-2009 20:07
#5 Det er et kanon akvarie! Det eneste minus jeg ser er den buede forrude.. men smag og behag!

Annoncører
Annoncører