Indretning af koraller?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Blødkoraller
Visninger : 4658

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Fiskeminister (Inaktiv) - 21/10-2009 09:31 21/10-2009 09:31
Hey...

Havde lidt lidt problemer med min overskfrift. :) vidste ik helt hvordan jeg sku formulere den MEN... har ik haft saltvands akvarie før og har netop bestilt et 860l special bygget akvarie ( kan jo ligeså godt gøre det ordentlig når det nu ska være ) ;) men mit spørgsmål er:

Hvordan arrangere man sine koraller? stabler man dem bare oven på hinanden i en stor stak :D eller ska man ha fat i noget keramik fx. en form for søjle og så " ligge " dem på den eller hva man nu ska sige.. :)
Muligvis et dumt spørgsmål.. men vil sku gerne gøre det rigtig når jeg kommer dertil.. :)

På forhånd tak..

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 21/10-2009 10:06 21/10-2009 10:06
Hejsan,

Og stort grattis til den nye tank, helt rigtigt at begynde STORT. :D

Spørgsmålet er ikke dumt, kloge spørgsmål er åbne spørgsmål, så mit endelige svar bliver >>Det kommer an på?<<
Du kan jo gøre som du vil, der er intet der er rigtigt eller forkert, smuk eller grimt er relativt!

Funder meget grundigt på;
Hvilken type af akvarium er det du efterstræber?
Hvad er vigtist, fisk eller koraller? Hvilke fisk eller koraller?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Fiskeminister (Inaktiv) - 21/10-2009 10:16 21/10-2009 10:16
Det vigtigste for mig er at få nogen flotte specielle fisk, som er pæne at se på jo... ( Kirugfisk, Kejser fisk , klovnefisk og lign.)og så efterstræber jeg nok lidt det nogen kalder et " udstillings akvarie " ved ik om det er en speciel type... :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 21/10-2009 11:00 21/10-2009 11:00
Flotte og specielle fisk som kejsere er ikke i harmoni med alle koraller, så du behøver ikke fundere for meget på stenkoraller. Fordelen er at du ikke kommer at behøve ekstrem belysning til et fiskeakvarium, fiskene er ligeglade. Samtidig skriver du bort anemoner til dine klovne, men de trives fint uden en anemone eller en atrap-koral.

Til et fiske akvarium syntes jeg at keramik er flot, en kompakt stenbunke giver ingen gemmesteder og skaber problemer med cirkulation.
Denne tråd viser hvordan et akvarium kan udvikle sig, har starter med at ville lave et fiske/Stenkoral akvarium som naturligvis ikke kommer at fungere, og skifter til et fiskeakvarium. Eksternt link http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=831638&page=34

Skiveanemoner, knapper og andre blødkoraller kan man sagtens have med de fleste fisk, dem vil man vel gerne at de spreder sig i hele tanken. Fragmentering er en fin løsning.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Fiskeminister (Inaktiv) - 21/10-2009 11:12 21/10-2009 11:12
Jeg takker mange gange for den fine information.. er allerede blevet en del klogere lige på det område her.. :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 22/10-2009 14:47 22/10-2009 14:47
Eksternt link http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1524985

Til list inspiration... Jeg fundere på at lave en "bue" og lade den modne i min sump til den "kan" monteres....

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Fiskeminister (Inaktiv) - 22/10-2009 18:30 22/10-2009 18:30
Det ser sku lækkert ud..er det " bare " en: fx keramik søjle og så vokser koraller og hva der ellers er oven på den ?

Er sku flot...

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 22/10-2009 20:53 22/10-2009 20:53
De kommer jo ikke alle sammen af sig selv,,,,,,

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Fiskeminister (Inaktiv) - 23/10-2009 07:36 23/10-2009 07:36
Nej nej. ska selvfølge ud og købe nogen og så ska de placeres strategisk godt, så det ser lidt lækkert ud.. :)

Annoncører
Annoncører