Andre der oplever problemer med dette foder?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1458

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 17/10-2009 19:32 17/10-2009 19:32
Ja, der mangler en kategori til fiske/malle foder..Derfor måtte den under off-topic :D

Sagen er den at jeg fodrer med OSI shrimp pellets (sinking), og både mine fisk og maller ser ud til at være vilde med det. Men jeg oplever forureningsproblemer i stor stil ved fodring..
Der står ellers på bøtten at det er udviklet specielt for at mindske svineri, men jeg oplever altså det stik modsatte. Vandet bliver grumset, og det tager op til et døgn før vandet er nogenlnde klart igen efter fodring :( Jeg fodrer ikke overgearet, beregner en piller pr.2 fisk/maller. Det virker som om de bliver hurtigt mætte, ser derfor ingen grund til at smide flere i.
Men stadig, så snart pillerne har ramt bunden, begynder forureningen. Rester ligger sjældent mere end max 10 min, så er det fjernet af snegle, maller og fisk.
Jeg har nu indstillet brugen af foderet, men det irriterer mig egentligt, specielt fordi dyrene virker til at være så vilde med det..

Er der andre end mig der har observeret dette omkring disse piller? Ellers har jeg måske bare været uheldig at få en "mandags"portion :P :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Olaf (Inaktiv) - 17/10-2009 19:40 17/10-2009 19:40
Jeg har lige købt en lille potion for at prøve det af til mine guppyer :)
jeg har ingen problemer med svineri ,men jeg giver også kun 2-3 pellets til 11 guppyer da det er meget proteinholdigt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jery (Inaktiv) - 18/10-2009 01:09 18/10-2009 01:09
#1: den lægger vi under kategorien "Generelt".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Systemmeddelelse - 18/10-2009 01:10 18/10-2009 01:10

Indlægget er flyttet fra 'Siden - Akvariesiden Offtopic ' til 'Akvariesiden.dk - Generelt' af jery

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger stonny (Inaktiv) - 18/10-2009 02:37 18/10-2009 02:37
#2 De indeholder 38 % protein, hvilket ikke er mere end mange andre piller.

Annoncører
Annoncører